VIDEO - Belum ajal walaupun kereta ‘dilenyek’ lori

Belum ajal walaupun kereta ‘dilenyek’ lori

“Pemandu lori tersebut juga mengalami kecederaan ringan dan luka pada bahagian telinga kiri dan bengkak dahi,” katanya

PONTIAN: Berpantang maut sebelum ajal!
Itulah yang dialami seorang pemandu apabila kereta yang dipandunya diseret oleh sebuah lori yang hilang kawalan berhampiran Kampung Ulu  Pulai, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Pontian, Superintenden Mohammad Shofee Tayib berkata, mangsa, Wang Ah Fook, 66, yang sedang dalam perjalanan ke Johor Bahru hanya mengalami luka pada bahagian atas kening serta tangan kiri dan kanan.

Menurutnya, lori tersebut yang dipandu oleh Radin Sutrisno Radin Sudar Sono, 28, tiba-tiba hilang kawalan dan terbalik serta terseret ke bahu jalan kira-kira pukul 11.30 pagi.


Katanya, lori tersebut telah melanggar kereta yang dipandu Ah Fook dari arah Pontian ke Johor Bahru yang menyebabkan kereta terperosok di bawah kenderaan tersebut.

“Pemandu lori tersebut juga mengalami kecederaan ringan dan luka pada bahagian telinga kiri dan bengkak dahi,” katanya ketika dihubungi di sini.

Tambah Mohammasd Shofee, punca kemalangan disebabkan pemandu lori tersebut hilang kawalan dan melanggar kereta  yang datang dari arah bertentangan.
Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 43 Akta Pengangkutan Jalan 1987.




Kemalangan tersebut turut menyebabkan kesesakan dari arah Johor Bahru ke Pontian.

@liputan_7

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!