Suami isteri maut dilanggar pemandu mabuk


Suami isteri maut dilanggar pemandu mabuk

"Pemandu yang bekerja operator kilang itu gagal mengelak lalu bertembung dengan motosikal jenis Yamaha Ego Solaris ditunggang pasangan suami isteri itu serta dua lagi motosikal lain sebelum merempuh sebuah rumah."


JASIN - Sepasang suami isteri maut selepas motosikal ditunggangi mereka dirempuh pemandu mabuk di Jalan Serkam Pantai, Merlimau, di sini awal pagi Isnin.


Dalam kejadian jam 7.45 pagi, mangsa Ezuddin Mohammad, 50, dan isterinya yang bekerja sebagai operator kilang, Surayah Muhamat, 48, dalam perjalanan dari arah Melaka menuju ke arah Merlimau.


Ketua Jabatan Siasatan Penguatkuasa Trafik (JSPT) negeri, Superintendan Zaki Omar berkata, setiba di lokasi kejadian sebuah kereta Perodua Myvi yang dipandu lelaki berusia 24 tahun dipercayai di bawah pengaruh alkohol hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan.


Menurut beliau, pemandu yang bekerja operator kilang itu gagal mengelak lalu bertembung dengan motosikal jenis Yamaha Ego Solaris ditunggang pasangan suami isteri itu serta dua lagi motosikal lain sebelum merempuh sebuah rumah.


"Akibat kemalangan tersebut, pasangan suami isteri itu cedera parah di bahagian kepala dan badan. Kedua-dua mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian," katanya ketika dihubungi di sini pada Isnin.


Beliau berkata, dua lagi kemalangan melibatkan sebuah motosikal Yamaha Lagenda yang ditunggang seorang warga emas, Ya’akob Mohamad, 57 hingga terbakar.


"Kemalangan itu turut melibatkan sebuah lagi motosikal milik seorang wanita berusia 55 tahun yang parkir di bahu jalan sebelum merempuh sebuah rumah.


"Pemandu kereta dan Ya’akob yang mengalami kecederaan ringan dan telah dihantar ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan.


"Manakala penunggang motosikal wanita serta pemilik rumah tidak mengalami sebarang kecederaan.


"Kes disiasat di bawah Sek 41(1) APJ 1987," katanya.


@liputan_7

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!