Maut diserang sakit jantung ketika tunggang motosikal


Maut diserang sakit jantung ketika tunggang motosikal

GUA MUSANG – Seorang lelaki ditemui maut selepas dipercayai diserang sakit jantung ketika sedang menunggang motosikal di hadapan sebuah rumah penduduk di Kampung Lembaga di sini hari ini.

Dalam kejadian pukul 2 petang itu, mangsa, Mohd. Kasim Ahmad, 57, berasal dari Kampung Batu 2, Kuala Nerus di sini meninggal dunia dipercayai terjatuh daripada motosikal jenis Honda Wave yang ditunggangnya ketika berhenti di kawasan tersebut.

Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Sik Choon Foo berkata, siasatan awal mendapati, mangsa dipercayai sedang dalam perjalanan pulang ke rumah selepas membeli peralatan elektrik di sebuah kedai di bandar.

Katanya, apabila tiba di lokasi kejadian, mangsa dipercayai diserang sakit jantung dan sempat memberhentikan motosikalnya berhampiran sebuah rumah penduduk.

“Bagaimanapun, mangsa yang dipercayai cuba meminta pertolongan daripada penduduk tidak sempat turun daripada motosikalnya sebelum terjatuh di lokasi kejadian.

“Insiden itu menyebabkan motosikal yang ditunggangnya turut terbalik menimpa bahagian kaki mangsa yang mempunyai rekod sakit jantung dan beberapa penyakit lain,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Tambahnya, ujian saringan dilakukan juga mendapati mangsa negatif jangkitan Covid-19.

@liputan_7

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!